Alle kinderen tellen mee

6 oktober 2017

Op 26 september was ik aanwezig bij het symposium van de Stichting Leergeld ter gelegenheid van haar 10 jarig bestaan. Zorgen dat kinderen niet aan de zijlijn blijven staan, maar mee kunnen doen, met sport, met schoolreis, met muziekles, met een onontbeerlijke tablet…. Een groot scala aan activiteiten en producten kunnen aan kinderen in een gezin met financiële problematiek (in natura) worden geboden.
En het gaat echt niet alleen om gezinnen waarin ouders geen inkomen kunnen verwerven, maar ook waar door de crisis problemen zijn ontstaan. Zo bleek uit het verhaal van de moeder die het bedrijf in de zware tijd die achter ons ligt, op een faillissement zag afstevenen. Haar kinderen konden mee blijven doen, dankzij de Stichting Leergeld. Zo ook de prachtige jonge vrouw die zich met hulp van de stichting naar de top kon dansen.
Afdelingen van de Stichting Leergeld zijn al breed in het land te vinden. Hopelijk worden de laatste witte vlekken snel opgevuld. Staatssecretaris Jetta Klijnsma was aanwezig om de jarige West-Friese stichting te feliciteren en het belang te onderstrepen. Immers: Alle kinderen tellen mee!