The day after: twee amendementen succesvol aangenomen!

Door Tom Beuker op 22 november 2020

Een sombere begroting met enige lichtpuntjes heeft de raad gisteren vastgesteld. Noodzakelijke keuzes zoals een OZB-verhoging van 12,5% en renovatie i.p.v. nieuwbouw van o.a. dorpshuis Abbekerk en zwembad de Zeehoek waren hierbij onvermijdelijk.

Desondanks is er ook positief nieuws te melden. De PvdA heeft een tweetal amendementen ingediend die beide zijn aangenomen. Hiermee heeft de Stichting Evenementen Medemblik (STEM) haar subsidie grotendeels weten te behouden en is de bezuiniging op het activiteiten en kernenbudget (AKB) teruggedraaid. Hier maken o.a. veel culturele instellingen die Medemblik rijk is gebruik van.

Daarnaast is ons amendement aangaande Home-Start aangenomen. Home-Start is een project van Humanitas en gericht op opvoedingsondersteuning aan gezinnen met opgroeiende kinderen. Het college was voornemens om de subsidie voor Home-Start in te trekken vanwege de bezuinigingen, echter hebben wij binnen de bestaande budgetten ruimte gevonden om met dit succesvolle project door te gaan. Fantastisch nieuws voor vele gezinnen in Medemblik die via dit project worden ondersteund en de vrijwilligers die hiervoor zijn geschoold.

Tot slot blijft de PvdA aandringen op versnelling van woningbouw in alle kernen. De eerste stappen zijn inmiddels gezet, maar we wachten met smart op concrete voorstellen.

Tom Beuker
Fractievoorzitter PvdA Medemblik

Tom Beuker

Ik ben Tom Beuker (oktober 1990) en sinds juli 2016 woonachtig in het mooie Wognum. Daarvoor heb ik bijna twintig jaar met veel plezier in het net zo mooie Benningbroek gewoond. Inmiddels werk ik ruim vier jaar bij uitzendorganisatie Randstad in verschillende functies. Sinds maart 2014 ben ik actief voor de PvdA Medemblik als commissielid