PvdA Medemblik wil spitsstrook A7 Hoorn-Noord tot aan Purmerend

Door Tom Beuker op 4 maart 2019

MEDEMBLIK – De PvdA-fractie wil samen met de fracties van het CDA, VVD en GemeenteBelangen het college gaan oproepen om aan de slag te gaan om de geplande spitsstrook tussen Hoorn-Noord en Avenhorn door te trekken naar Purmerend-Noord om zo af te zijn van de trechter die nu elke ochtend voo veel ellende zorgt.

Tom Beuker van de PvdA: ,,Onlangs zijn de plannen gepresenteerd door het rijk wat betreft de A7 en wat schetst onze verbazing? Geen spitsstrook tussen Avenhorn en Purmerend-Noord… Dit resulteert onherroepelijk in een trechter op dit traject. Daarom dienen wij as donderdag een motie in samen met VVD, CDA en Gemeentebelangen.

Hoogfrequent spoor

Beuker wil ook dat de staatssecretaris elke 10 minuten een trein moet laten rijden tussen Hoorn en Alkmaar/Amsterdam. ,,We hebben in West-Friesland ambities geformuleerd in het pact van West-Friesland inzake mobiliteit en leefbaarheid. Door niet dergelijke maatregelen te nemen raken we de boot mis met de Randstad. Actie dus wat ons betreft!,” zegt Tom Beuker.

Tom Beuker

Ik ben Tom Beuker (oktober 1990) en sinds juli 2016 woonachtig in het mooie Wognum. Daarvoor heb ik bijna twintig jaar met veel plezier in het net zo mooie Benningbroek gewoond. Inmiddels werk ik ruim vier jaar bij uitzendorganisatie Randstad in verschillende functies. Sinds maart 2014 ben ik actief voor de PvdA Medemblik als commissielid

Meer over Tom Beuker